Sklepy internetowe w czasach COVID-19 coraz bardziej przyciągają nowych klientów nowymi promocjami, wymyślnymi rabatami o łatwymi „kąskami” które klienci kupują z łatwością, płacąc najczęściej płatnościami błyskawicznymi np dzięki Przelewy24.pl – który łączy w sobie różne bramki polskich banków – dzięki czemu klient może zapłacić bez wychodzenia z domu do banku przez Internet. Jak działają porzucone koszyki w e-commerce i jak je odzyskać?
Klient, który decyduje się na zakup np. bluzy w promocyjnej cenie z okazji „Black Friday” lub 2 koszulek w promocyjnej cenie za jedną plus jedną w prezencie, przechodzi przez proces zakupowy, wpisuje dane płatności oraz dane do zamówienia, lecz… po chwili do głowy przychodzi mu coś innego – zapomniał ugotować rosół na obiad, więc szybko wyłącza daną przeglądarkę internetową i odchodzi od komputera.
Wtedy następuje tzw. „porzucony koszyk” – czyli klient faktycznie porzuca koszyk zakupowy w sklepie internetowym, ponieważ się rozmyślił lub coś mu przerwało jego proces zakupowy i ostatecznie pomyślną finalizację zakupu. I powiem Wam z czystego punktu widzenia oraz z punktu właściciela sklepu sex shopu, że to jest zmora sprzedawców oraz właścicieli małych i większych sklepów internetowych.
Owi właściciele na wszelki sposób próbują odzyskać tego klienta – odzyskać porzucony koszyk. Ale jak tego dokonać, jeśli się nie wie jak? Są na to rozwiązania.
Najpopularniejszym systemem sklepowym jest nadal WooCommerce, który nie spada w rankingach platform, na których stawiane są sklepy. Ba! Powiem więcej. Nowi właściciele, bądź siedzący już kilkanaście lat w branży sprzedaży oraz mający już dobrze prosperujący sklep internetowy niekiedy chcą zmienić system sklepu na przyjaźniejszy, bardziej otwarty i dostępny – bardziej zoptymalizowany pod wyszukiwarki Google.
W CMS WordPress istnieje szereg wtyczek, które pomagają sprzedawcom zwiększać sprzedaż – a to przez wysyłkę newslettera do stałych klientów a to przez danie użytkownikom raz na jakiś czas rozsądnego kodu rabatowego na przyszłe zakupy. Wśród tych wszystkich wtyczek są i takie które pomagają odzyskać porzucony koszyk.
Osobiście polecam moim klientom wtyczkę od zespołu z WP DESK, która jest jak mniemam pionierem jeżeli chodzi o wtyczki do systemu sklepu WooCommerce i jeśli chodzi o jakość wykonania i funkcjonowania tych wtyczek. Wtyczka SHOP MAGIC bo o niej mowa w darmowej wersji ma wiele funkcjonalności – można z jej pomocą wysłać do klienta wiadomość informującą o zmianie statusu zamówienia, która trafi do niego na jego adres e-mail podany w trakcie realizacji przez niego zakupu. W darmowej wersji ma ową funkcję porzuconych koszyków przez klienta.
Funkcja tak działa, że gdy klient porzuci koszyk – przedtem uzupełni dane do płatności oraz wysyłki i poda swój adres e-mail, to wtyczka Shop Magic zbiera te dane i wysyła danemu klientowi przypomnienie w określonym odstępstwie czasu – może to być godzina, może to być nawet do kilku godzin na jego adres email. Dodatkiem może być, że w wersji płatnej tej wtyczki istnieje możliwość wysłania klientowi, który porzucił dany koszyk kuponu rabatowego, zachęcającego do powrotu do koszyka i finalizację zamówienia.
👁 Ten wpis został przeczytany 116 razy.
☕ Szacowany czas czytania: 3 min.
Pisarz, autor, programista, właściciel firmy IT. W 2015 roku nakładem wydawnictwa "Novae Res" ukazała się jego pierwsza książka - "Ostatni Rekrut". W przygotowaniu kolejna jego książka - "The Note". Od kilku lat właściciel dwóch sklepów internetowych. Doskonały z informatyki i programowania.